zahájení pstruhové sezóny v Boršově

25.04.2012 07:30

Na zahájení jsme přijeli už ráno v 6 ve složení Pavel Moravec (já), Pavel Šmíd a Josef Mecko. Přibližně kolem půl 10 se k nám připojil ještě Tomáš Blinka který si rád pospí:-). Všichni jsme studenti fakulty rybářství a ochrany vod v Českých Budějovicích a tak rybama doslova žijeme.

Jako počáteční bod naší výpravy jsme zvolili parkoviště v kempu naproti zátkárně. Nejvíc natěšený na zahájení byl zřejmě Pavel Šmíd, který se vrhl do vody jako první z nás. Ještě než jsem vkročil do studené vody tak už Pavel zdolával prvního letošního duháka. Měl lehce přes 40 cm. Chytil ho na streamera. Já jsem zvolil také lov se streamery a nasadil jsem naviják s těžce potápivou šnůrou, která zajistí prezentaci streamerů u dna i za zvýšených průtoků. Protože jsem si chtěl chytit pořádnou rybu, nasadil jsem na horní přívěs vlasec 0,30 a navázal velký zonker z přírodního zajíce. Pod něj už jsem dal vlasec 0,20 a dva menší streamery. Doprostřed růžové marabou a na konec napodobeninu vranky. Chtěl jsem projít úsek pod hospodou a tak jsem nechal kluky u limnigrafu a vyrazil kousek níž. Zde chytalo už několik rybářů a tak jsem je podešel a mířil jsem do hluboké tůně v rozlitině nad mostem. Tím jsem nechal i hodně prostoru lovcům pod hospodou.

Po několika dlouhých minutách snažení jsem konečně i já chytil prvního letošního duháka. Měl kolem 45 cm. Stál jsem v ideální pozici v hluboké tůni, ale záběry nepřicházely (mimo toho jednoho) a tak jsem usoudil že ten velký zonker dnes nebude správná volba a změnil jsem sestavu. Na první přívěs jsem nasadil bílého wolly buggera se zeleným předkem. Doprostřed jsem dal trubičkovou mušku, kterou jsem si vymyslel a navázal při dlouhých zimních večerech a na konec vranku. První nához a byl tam. Měl k padesáti a zabral na horní bílou. Po dalších pár náhozech přišla ryba, na kterou jsem čekal celou zimu. Opět vzal bílého wolly buggera na 30 vlasci. Pral se ale statečně a souboj to byl i přes hrubé náčiní vyrovnaný. Při zdolávání jsem si všiml, že kluci už jsou kousek nade mnou a tak jsem je poprosil o asistenci při fotografování. Duhák měl krásných 59 cm. Byl jsem nadšen a vyptával se kluků jak jim to jde, ale oni mě zklamali. Pavel chytil jen 3 menší duháky a Pepa, který chytal na francouze, neměl vůbec kontak s rybou. Navedl jsem ho proto na tůň a on v zápětí vytáhl duháka kolem 45 cm. Já jsem si opět zabrodil těsně nad tůň. První nához a byl tam další obr. Prostě nádhera a vše šlapalo krásně. Byl opět těsně kolem magické šedesátky. Pepa mezitím zdolal další menší rybu. Pak došlo konečně i na Páju a ten po dlouhém boji zdolal krásného duháka také lehce pod 60 cm. Protože ho strašně bolely záda, rozhodl se rybu si vzít a šel domů na klidné lůžko.

Zde už vyprávění zkrátím. Já jsem ve vodě vydržel do 4 hodin odpoledne  -dál to prostě přes tu zimu a drkotání zubů nešlo. Pepa to vzdal už asi ve 12 a Tomáš, který chytil na francouze jen jednoho proudníka a jeden duhák ho přepral, šel domů ve 3. Celkem jsem chytil asi 15 ryb a z toho bylo 8 ryb mezi 50 a 60 cm. Ryby mi braly hlavně bílého streamera a také novou trubičkovou mouchu vázanou s křídlem z přírodně zbarveného zonkera, hlavičku vyvázanou ze srnčí srsti a jako zátěž je na hlavičce tungstenový conhead. Potěšily mě i 2 velké ostroretky, i když jsem je nechytl za hubu. Jedné se zapíchl streamer do hřbetu a druhá byla za prsní ploutev. Obě měli výraznou třecí vyrážku (krásné generačky). Chytání bylo poměrně těžké a chtělo to nebát se brodit do velkých hloubek a tahat streamery v hlubokých tůních pěkně u dna. Postupem dne trošku přibyla voda a bylo stále těžší přemluvit rybu k záběru a tak jsem ve 4 odpoledne i já zabil jednoho duháka 50 cm a šel domů. Začátek sezóny jsem načal krásným rybolovem a už se těším, až bude lepší počasí a trošku příznivější voda.

Přeju krásné ryby v nové sezóně