vázání Ivanova streamera

14.10.2009 14:30

Tento streamer patří jednoznačně k mým nejoblíbenějším jednak pro svou jednoduchost na vázání a také protože prostě umí chytat velké ryby a vděčím mu i za svůj osobák. Původní vzor jsem dostal od kamaráda Ivana, který sám mušky neváže a chtěl tento vzor (který koupil neznámo kde) navázat. S bratránkem jsme tedy opatřili materiál a umotali i pár mušek pro sebe. Minul rok na podzim jsem s touto muškou byl velice úspěšný a chytil jsem na ní několik ryb přes 50 cm. Postupně jsem mušku upravovali a tak vzniklo několik barevných variant, které jsou také velmi úspěšné. Před několika dny jsem dokonce chytil na olivovou variantu duháka 59 cm. To by asi na představení mušky stačilo a nyní něco k vázání.

Nejdřív si upnu háček do svěráčku a natočím pár ovinů olověného drátku (používám průměr 0,6 mm). Drátek natočím jenom na začátku ramínka tak, aby hotová muška napadala ve vodě na hlavičku.

přivážu vázací nit a převážu olověnou zátěž

nití dojdu až k obloučku háčku a připravím si 2 srpky z kohouta 

srpky na spodní části otrhám a přiložím k sobě spodními stranami

takto připravené srpky přiložím k háčku a několika oviny upevním

měl by tak vzniknout pěkný ocásek

nyní si připevním k háčku nit, kterou vyvážu tělíčko mušky - já požívám nit na které se střídají barvi, kterou jsme sehnali v galanterii

aby se mi tělíčko pěkně tvarovalo a nic mi nepřekáželo ustřihnu vázací nit a natočím tělíčko které ihned přelakuju (zvýší se tak životnost mušky). Opět přivážu vázací nit a ustřihnu nit tělíčkovou.

nyní si vezmu další srpek z kterého budu vytvářet nožičky. Spodní část pírka oderu a přivážu ho před očko háčku

srpek uchytím za špičku do skřipce a několika oviny kolem háčku vytvořím nožičky.

srpek zajistím dvěma oviny nitě a zbytek odstřihnu. Nožičky stáhnu rukou dozadu a vytvořím finišerem hlavičku

nakonec nit odstřihnu, hlavičku zakápnu lakem a můžu vesele vyrazit k vodě

a tady jsou ještě další varianty tohoto streameru

někdy tělíčko vytvořím z dubbingu a vyčešu suchým zipem