Vltava 28.říjen.2010

09.02.2011 11:09

 

Albín a duhák 49 cm

Na Vltavu jsem vyrazil po delší přestávce s mým kamarádem ze školy – „Albínem“. Začaly jsme chytat asi v 10:30 u přítoku Vltavice. Ve Vltavě teklo 9 kubíků a voda byla krásně čistá. Já jsem zvolil chytání s francouzským nástavcem, vlascem 0,14 a třemi muškami. Albín zvolil lov jenom s jednou muškou (goldhed) na dlouhém návazci (jako délka prutu) o síle 0,19. Po chvilce chytání když jsem vytahoval mušky z vody tak mi za muškou vyskočil malý potočák úplně z vody ale bohužel už mušku nedohonil. Poté jsem měl jeden podrb, který se nedal vůbec zaseknout. Najednou začal řádit Albín a chytil dva pěkné duháky (46 a 49 cm) a také dvě parmy. První parmu vytáhl za prsní ploutev. Měřila kolem 30 cm. Druhá už měla lehce přes 40cm a byla chycena poctivě za hubu. Albín chytal na jedinou mušku, kterou jsem mu uvázal já. Byl to jig se zlatou wolframovou hlavičkou o velikosti 3,8mm, měl červený tip z lesklých vláken a černé tělo kroužkované zelenou lametkou. Tuto jedinou mušku měl na návazci asi 3 m dlouhém z vlasce o síle 0,19mm. Mušku vodil jako klasickou krátkou nymfu.  Já jsem v tu dobu chytil jenom jednoho zoufalého lipana, který mi zabral 30 cm ode mě když jsem rozmotával mušky. muška na kterou chytal Albín

Poté jsme se přesunuli do tůně pod lesem. Zde jsem viděl několik sebrání a tak jsem zkusil suchou a chytil jednoho potočáčka a jednoho lipánka. Pak jsem navázal opět frantíka a konečně vytáhl pěkného duháka. Byl to krásně vybarvený mlíčák 48 cm. Chytil jsem ho na francouze ale zabral až poté co jsem ukousl horní mušku a chytal jsem tak jen na dvě mušky které jsem měl asi 1,5m od signalizátoru. Zabral na malého jiga se stříbrnou hlavou černými štěty červeným konečkem a černým tělem kroužkovaným stříbrným drátkem. Poté chytil zase albín duháka 48cm na streamera z modré kaktus šenilky s černým marabou ocáskem a stříbrným korálkem. Po chvilce zasekl opět Albín pěknou rybu (duhák 51) a v ten samý okamžik jsem zasekl i já. Byl to záběr jak od malého pstroužka – třikrát zacukal signalizátor. Pstruh to však byl pořádný a předvedl se mi dvakrát ve výskoku. Mněl kolem 55 cm ale bohužel při jednom výpadu mi praskl vlasec a pstruh byl v pr… Poté jsem měl ještě pár drbanců ale nedokázal jsem nic zaseknout. Albín také už nic nechytil.

Počasí dnes z počátku bylo krásné a svítilo sluníčko ale pak se zatáhlo a jednu chvilku začalo i lehce krápat. Odpoledne se zlehka rojily menší šedé jepičky a dokonce jsme viděli i pár sebrání (třikrát i od velkého duháka).